Nasza oferta
Home » Nasza oferta

Znajdziesz u nas szereg różnych terapii i zajęć przeznaczonych by pomóc Twojemu dziecku sprawnie funkcjonować wśród rówieśników czy w szkole. Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą i kontaktu - odpowiemy na wszystkie pytania i doradzimy odpowiednie rozwiązanie problemów Twojego dziecka.

dziecko ćwiczy usta, dmuchając w słomkę i robiąc bańki
Diagnoza i terapia logopedyczna

Diagnoza logopedyczna obejmuje minimum 3 spotkania, podczas których przeprowadzany jest wywiad z rodzicem, badanie artykulacji, badanie rozumienia, ocena aparatu artykulacyjnego pod względem anatomicznym i funkcjonalnym. W razie konieczności przeprowadzone są również badania dodatkowe (np. orientacyjne badanie słuchu). Po diagnozie przeprowadzana jest rozmowa z rodzicem, zaproponowane zostają zalecenia do domu oraz w razie potrzeby dziecko kierowane jest na terapie logopedyczną.

Terapia w zależności od wieku i możliwości dziecka może trwać 30 minut lub
50 minut.

Terapia ręki
Zajęcia mające na celu poprawę sprawności kończyny górnej oraz precyzji manualnej, sprawności palców. Kiedy warto udać się z dzieckiem do specjalisty?
  • słaba jakość rysunków w odniesieniu do wieku
  • nie trzymanie się liniatury
  • linie za delikatne, bądź robienie dziur daje nam sygnał o nieprawidłowym nacisku kredki do kartki
  • częste przekraczanie konturów
  • ból głowy po zajęciach, które są związane z pisaniem i rysowaniem.
Dziecko układa wzory na piłce
Uśmiechnięte dziecko
Elektrostymulacja metodą ENMOT

Autorska metoda elektro neuro mobilizacji obszaru twarzowego stworzona przez Magdalenę Mazur oraz Sebastiana Grzechnika. Ma zastosowanie w terapii pacjentów z zaburzeniami połykania, artykulacji, symetrii twarzy, z trudnościami dyzartrycznymi, nadmiernym ślinotokiem, dystrofią mięśni, np. po udarach i wypadkach. Stosuje się również ją u osób z rozszczepem, MPD lub nieprawidłową dystrybucją napięcia mięśniowego. Metoda ta wykorzystywana może być również u dzieci z wadami wymowy w tym oddychających nieprawidłowym, ustnym torem, nie pionizujących języka.

Zabieg jest bezbolesny i trwa około 10-15 minut (jeden obszar). Pacjent może odczuwać jedynie delikatne mrowienie. Dla uzyskania najlepszej skuteczności zaleca się serię zabiegów 3 razy w tygodniu przez 4 do 6 tygodni.

Trening Umiejętności Społecznych

Zajęcia grupowe mające na celu poprawę funkcjonowania społecznego dzieci i nastolatków. Podczas zajęć prowadzone są ćwiczenia, dyskusje, odgrywane scenki pomagające rozwinąć kompetencje potrzebne do sprawnego funkcjonowania w społeczeństwie.

Trening prowadzony jest jednocześnie przez dwóch specjalistów, co daje komfort każdemu uczestnikowi zajęć. Zajęcia trwają 50 minut.

tus
Projekt bez nazwy (2)
Diagnoza Neuroflow i Aktywny Trening Słuchowy

Trening słuchowy przeznaczony dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego oraz dzieci z ryzyka tych zaburzeń od 4 roku życia, oparty na ćwiczeniach wyższych funkcji słuchowych. Trening prowadzony może być w domu pacjenta, pod kontrolą rodzica lub w gabinecie terapeuty.

Czytaj więcej

Kiedy warto umówić się na diagnozę? Kiedy Twoje dziecko ma trudności w:

  • w skupieniu uwagi
  • w nauce, pisaniu i czytaniu, w nauce języków obcych
  • z rozumieniem mowy, gdy w otoczeniu jest szum, gwar lub hałas
  • z rozumieniem dłuższych lub złożonych poleceń ustnych
  • prosi często o powtórzenie pytania lub wypowiedzi
  • często sprawia wrażenie nieobecnego
  • chorowało na przewlekłe wysiękowe zapalenia ucha środkowego lub na ostre zapalenia ucha, miało przerośnięty migdałek gardłowy
Diagnoza Procesów Integracji Sensorycznej

W każdej chwili do mózgu człowieka dociera ogromna ilość informacji sensorycznych. Odbieramy je za pomocą zmysłów: wzroku, słuchu, smaku, węchu, a także dotyku, propriocepcji i równowagi. Nasz mózg rozpoznaje je, lokalizuje, segreguje, poddaje interpretacji, a następnie na nie reaguje. Prawidłowość tego procesu jest właśnie integracją sensoryczną. Jeśli w naszym organizmie napływające z zewnątrz informacje odbieramy i przetwarzamy poprawnie to proces integracji sensorycznej przebiega bez zakłóceń, a nasze reakcje są adekwatne do sytuacji, w której się znaleźliśmy.

Czytaj więcej...
Cały proces rozwoju człowieka opiera się na uczeniu poprzez zmysły. Ich prawidłowe funkcjonowanie jest niezbędne, aby od najmłodszych swoich lat, człowiek mógł nabywać nowe umiejętności ruchowe i poznawcze oraz rozwijać się społecznie i emocjonalnie. Teoria integracji sensorycznej bazuje na neuroplastyczności mózgu. Poprzez budowanie nowych połączeń w tkance nerwowej mamy możliwość nauczenia naszych mózgów nowych reakcji adaptacyjnych i właściwego zarządzania bodźcami. Jest to to nadrzędny cel terapii SI, która opiera się na indywidualnie dobranym systemie aktywności ruchowej, odpowiednio dobranym do potrzeb sensorycznych i motorycznych dziecka. Zajęcia prowadzone są z użyciem specjalistycznego sprzętu, są miła formą, opartą na celowej zabawie.

Jeśli Twoje dziecko:

  • odczuwa twój dotyk jako bardzo silny, drażni je głaskanie, przytulanie, nie lubi czynności codziennych tj.kąpiel, czesanie włosów, obcinanie paznokci, smarowanie kremem, ubieranie się, drażnią go różne faktury, metki oraz szwy w odzieży
  • bardzo mocno się przytula, ściska cię, gryzie, nie reaguje na ból czy niskie temperatury, szuka mocniejszych wrażeń (zderza się ze ścianą, kolegami, rzuca się na podłogę, często uderza w coś/kogoś )
  • nieustannie się kręci, biega, tarza, czy skacze
  • nie toleruje głośnych dźwięków, zasłania często uszy, mówi, że mu za głośno będąc w otoczeniu grupy (szkoła, przedszkole)
  • jest nadwrażliwe na światło i zapachy, okazuje niechęć do jedzenia ze względu na konsystencję pokarmu, ma problemy z gryzieniem i przełykaniem
  • nadmiernie zwraca uwagę na brudne dłonie, unika brudzenia się podczas zabaw
  • ma problemy z koncentracją, często się rozprasza
  • ma problemy z równowagą (często przewraca się na prostej drodze)
  • nieustannie wpada na przedmioty, "obija się" o innych ludzi
  • ma problemy motoryczne (nie potrafi skakać, biegać, rzucać i łapać piłki, jeździć na rowerze, czy hulajnodze), jest niezgrabne ruchowo
  • nie lubi, albo wręcz nadmiernie uwielbia huśtawki, karuzele i ruch obrotowy we własnej osi ciała
  • uwielbia ekstremalne przeżycia (skoki do wody, szybką jazdę na rowerze/nartach) bez myślenia o ryzyku i poczucia zmęczenia
  • źle znosi jazdę samochodem
  • jest impulsywne, nadruchliwe, płaczliwe, lękliwe, ma problemy z samooceną

bardzo możliwe, że ma trudności w zakresie integracji sensorycznej  i potrzebuje specjalistycznej diagnozy i terapii integracji sensorycznej.

Diagnoza integracji sensorycznej powstaje w oparciu o informacje zebrane w trakcie szczegółowego wywiadu z rodzicem (pierwsze spotkanie) oraz badania dziecka (dwa kolejne spotkania). Na badanie składają się próby Obserwacji Klinicznej oraz baterii Testów Południowokalifornijskich. Diagnoza jest niezbędna do podjęcia indywidualnej terapii. Na jej podstawie terapeuta tworzy indywidualny plan pracy dla pacjenta podczas zajęć oraz daje wskazówki terapeutyczne do uzyskania poprawy funkcjonowania w życiu codziennym. Dla uzyskania dobrych efektów terapii integracji sensorycznej potrzebna jest systematyczność oraz realizacja zalecanych wskazówek. Jej częstotliwość ustala terapeuta, bazując na diagnozie, ale też kontrolując nieustannie postępy Pacjenta.

Dłonie dziecka przekładającego za pomocą szczypiec groch i kolorowe pompony
Projekt bez nazwy (10)
ADOS 2 - diagnoza spektrum autyzmu (ASD)

ADOS-2 to jedno z najwyżej cenionych, międzynarodowych narzędzi diagnostycznych umożliwiających rozpoznawanie spektrum autyzmu.  To ustrukturyzowany i wystandaryzowany protokół obserwacji zachowań dziecka lub osoby dorosłej. Podczas badania oceniane są sygnały typowe dla spektrum autyzmu. 

Diagnoza ADOS-2 pozwala zdiagnozować spektrum autyzmu u dzieci od 12. miesiąca życia, ale także u młodzieży i dorosłych.

Czytaj więcej

Jeśli niepokoją Cię takie zachowania u Twojego dziecka jak:

  • nie mówi lub ma kłopoty z mówieniem,
  • nie wchodzi w relacje i interakcje z innymi ludźmi,
  • przejawia stereotypowe zachowania i zabawy (np: macha rączkami, używa nietypowych przedmiotów do zabawy, układa zabawki w długie rzędy),
  • nie naśladuje,
  • nie wchodzi w relacje i interakcje z innymi ludźmi,
  • nie wykonuje prostych poleceń (np. usiądź, daj),
  • ma trudność z koncentracją uwagi,
  • nie umie mówić o swoich uczuciach i emocjach,
To pomyśl nad diagnozą.
Diagnoza INPP

Terapia INPP to metoda przeznaczona dla dzieci i osób dorosłych, u których stwierdza się oznaki niedojrzałości neuromotorycznej (NMI). Niedojrzałość ta jest definiowana jako stała obecność zbioru niewyhamowanych odruchów pierwotnych powyżej pierwszego roku życia oraz brak, bądź niepełny rozwój, odruchów posturalnych powyżej 3,5 lat.

Czytaj więcej...
Cały proces rozwoju człowieka opiera się na uczeniu poprzez zmysły. Ich prawidłowe funkcjonowanie jest niezbędne, aby od najmłodszych swoich lat, człowiek mógł nabywać nowe umiejętności ruchowe i poznawcze oraz rozwijać się społecznie i emocjonalnie. Teoria integracji sensorycznej bazuje na neuroplastyczności mózgu. Poprzez budowanie nowych połączeń w tkance nerwowej mamy możliwość nauczenia naszych mózgów nowych reakcji adaptacyjnych i właściwego zarządzania bodźcami. Jes to to nadrzędny cel terapii SI, która opiera się na indywidualnie dobranym systemie aktywności ruchowej, odpowiednio dobranym do potrzeb sensorycznych i motorycznych dziecka. Zajęcia prowadzone są z użyciem specjalistycznego sprzętu, są miła formą, opartą na celowej zabawie.

  • Dysfunkcje ruchowe
  • Zaburzenia koncentracji
  • Trudności w czytaniu i pisaniu
  • Zaburzenia percepcji wzrokowej i słuchowej
  • Zaburzenia sfery emocjonalnej i społecznej

Jeśli Twoje dziecko:

  • moczy się w nocy
  • podpiera głowę podczas pracy przy stole, pokłada się na jego blacie
  • zaplata nogi wokół krzesła podczas siedzenia, podkłada sobie dłonie pod pośladki, ma trudności z    usiedzeniem w jednym miejscu
  • popełnia błędy podczas przepisywania z tablicy (powyżej 8 roku życia)