Znajdziesz u nas szereg różnych terapii i zajęć przeznaczonych by pomóc Twojemu dziecku sprawnie funkcjonować wśród rówieśników czy w szkole. Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą i kontaktu - odpowiemy na wszystkie pytania i doradzimy odpowiednie rozwiązanie problemów Twojego dziecka.

Diagnoza i terapia logopedyczna
Diagnoza logopedyczna obejmuje minimum 3 spotkania, podczas których przeprowadzany jest wywiad z rodzicem, badanie artykulacji, badanie rozumienia, ocena aparatu artykulacyjnego pod względem anatomicznym i funkcjonalnym. W razie konieczności przeprowadzone są również badania dodatkowe (np. orientacyjne badanie słuchu). Po diagnozie przeprowadzana jest rozmowa z rodzicem, zaproponowane zostają zalecenia do domu oraz w razie potrzeby dziecko kierowane jest na terapie logopedyczną.
Terapia w zależności od wieku i możliwości dziecka może trwać 30 minut lub
50 minut.
Terapia ręki


Elektrostymulacja metodą ENMOT
Autorska metoda elektro neuro mobilizacji obszaru twarzowego stworzona przez Magdalenę Mazur oraz Sebastiana Grzechnika. Ma zastosowanie w terapii pacjentów z zaburzeniami połykania, artykulacji, symetrii twarzy, z trudnościami dyzartrycznymi, nadmiernym ślinotokiem, dystrofią mięśni, np. po udarach i wypadkach. Stosuje się również ją u osób z rozszczepem, MPD lub nieprawidłową dystrybucją napięcia mięśniowego. Metoda ta wykorzystywana może być również u dzieci z wadami wymowy w tym oddychających nieprawidłowym, ustnym torem, nie pionizujących języka.
Zabieg jest bezbolesny i trwa około 10-15 minut (jeden obszar). Pacjent może odczuwać jedynie delikatne mrowienie. Dla uzyskania najlepszej skuteczności zaleca się serię zabiegów 3 razy w tygodniu przez 4 do 6 tygodni.
Trening Umiejętności Społecznych
Zajęcia grupowe mające na celu poprawę funkcjonowania społecznego dzieci i nastolatków. Podczas zajęć prowadzone są ćwiczenia, dyskusje, odgrywane scenki pomagające rozwinąć kompetencje potrzebne do sprawnego funkcjonowania w społeczeństwie.
Trening prowadzony jest jednocześnie przez dwóch specjalistów, co daje komfort każdemu uczestnikowi zajęć. Zajęcia trwają 50 minut.


Diagnoza Neuroflow i Aktywny Trening Słuchowy
Trening słuchowy przeznaczony dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego oraz dzieci z ryzyka tych zaburzeń od 4 roku życia, oparty na ćwiczeniach wyższych funkcji słuchowych. Trening prowadzony może być w domu pacjenta, pod kontrolą rodzica lub w gabinecie terapeuty.
Kiedy warto umówić się na diagnozę? Kiedy Twoje dziecko ma trudności w:
Diagnoza Procesów Integracji Sensorycznej
W każdej chwili do mózgu człowieka dociera ogromna ilość informacji sensorycznych. Odbieramy je za pomocą zmysłów: wzroku, słuchu, smaku, węchu, a także dotyku, propriocepcji i równowagi. Nasz mózg rozpoznaje je, lokalizuje, segreguje, poddaje interpretacji, a następnie na nie reaguje. Prawidłowość tego procesu jest właśnie integracją sensoryczną. Jeśli w naszym organizmie napływające z zewnątrz informacje odbieramy i przetwarzamy poprawnie to proces integracji sensorycznej przebiega bez zakłóceń, a nasze reakcje są adekwatne do sytuacji, w której się znaleźliśmy.
Jeśli Twoje dziecko:
bardzo możliwe, że ma trudności w zakresie integracji sensorycznej i potrzebuje specjalistycznej diagnozy i terapii integracji sensorycznej.
Diagnoza integracji sensorycznej powstaje w oparciu o informacje zebrane w trakcie szczegółowego wywiadu z rodzicem (pierwsze spotkanie) oraz badania dziecka (dwa kolejne spotkania). Na badanie składają się próby Obserwacji Klinicznej oraz baterii Testów Południowokalifornijskich. Diagnoza jest niezbędna do podjęcia indywidualnej terapii. Na jej podstawie terapeuta tworzy indywidualny plan pracy dla pacjenta podczas zajęć oraz daje wskazówki terapeutyczne do uzyskania poprawy funkcjonowania w życiu codziennym. Dla uzyskania dobrych efektów terapii integracji sensorycznej potrzebna jest systematyczność oraz realizacja zalecanych wskazówek. Jej częstotliwość ustala terapeuta, bazując na diagnozie, ale też kontrolując nieustannie postępy Pacjenta.


ADOS 2 - diagnoza spektrum autyzmu (ASD)
ADOS-2 to jedno z najwyżej cenionych, międzynarodowych narzędzi diagnostycznych umożliwiających rozpoznawanie spektrum autyzmu. To ustrukturyzowany i wystandaryzowany protokół obserwacji zachowań dziecka lub osoby dorosłej. Podczas badania oceniane są sygnały typowe dla spektrum autyzmu.
Diagnoza ADOS-2 pozwala zdiagnozować spektrum autyzmu u dzieci od 12. miesiąca życia, ale także u młodzieży i dorosłych.
Jeśli niepokoją Cię takie zachowania u Twojego dziecka jak:
Diagnoza INPP
Terapia INPP to metoda przeznaczona dla dzieci i osób dorosłych, u których stwierdza się oznaki niedojrzałości neuromotorycznej (NMI). Niedojrzałość ta jest definiowana jako stała obecność zbioru niewyhamowanych odruchów pierwotnych powyżej pierwszego roku życia oraz brak, bądź niepełny rozwój, odruchów posturalnych powyżej 3,5 lat.
Jeśli Twoje dziecko:
Zapraszamy na diagnozę metodą INPP.
Poprzez celową i ukierunkowaną przez terapeutę aktywność ruchową damy szansę na normalizację zaburzeń w zakresie motoryki małej i dużej, koordynacji, postawy, równowagi, świadomości ciała oraz usprawnienie funkcji okoruchowych, świadomości przestrzennej i napięcia mięśniowego. Zbudujemy jego gotowość szkolną i społeczną.


Zajęcia wspomagające rozwój dziecka
Zajęcia mające na celu przygotowanie do przedszkola, szkoły. Doskonalimy techniki szkolne, przygotowujemy do nauki czytania. Doskonalimy koncentrację uwagi. Doświadczeni pedagodzy doradzą jak wspomóc Państwa dziecko lub też dostosują się do Państwa potrzeb. Pracujemy również z dziećmi z niepełnosprawnościami.
Logorytmika
Co daje logorytmika?


Higiena i emisja głosu
Podczas zajęć nauczysz się jak pracować z oddechem. Poprawisz dykcję oraz skorygujesz artykulację. Występy publiczne będą dla Ciebie teraz łatwiejsze .
To również profilaktyka, która pomoże zachować piękny głos na lata. W zajęciach mogą brać udział dzieci, ale również młodzież i dorośli. Polecane dla osób które chcą świadomie posługiwać się swoim głosem.